Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN AMRO

21000 werknemers

ABN AMRO - Risk Specialist Traineeship

Deadline: 19-05-2024 12:00:00
Niveau

Word jij enthousiast van het verder in control brengen van de bank en ben je gedreven om je hierin verder te verdiepen? En wil jij je carrière starten met veel verantwoordelijkheid en een uitgebreid persoonlijk ontwikkelingsprogramma? Start dan nu als Trainee Non-Financial Risk Specialist!

Je werk

Als Non-Financial risk specialist ben je de spin in het web als het gaat om het in control houden van de bank. Risk Management en (veranderende) Wet- en Regelgeving spelen een steeds belangrijkere rol bij banken. De onderwerpen zijn erg divers. Je zorgt er bijvoorbeeld samen met je team voor dat we voldoen aan de wet en regelgeving, maar ook het verschaffen van inzichten middels rapportages in risico’s voor de bank. De afdeling zorgt er voor bijvoorbeeld ook voor dat alle medewerkers voldoende opgeleid zijn om hun werk te kunnen doen. De afdeling vervuld ook een expert rol als het gaat om klant integriteit. Het Algemene streven is om duurzaam in control te zijn over onze risico’s. Je werkt veel samen met andere afdelingen binnen de bank zoals de klantenafdelingen en andere backoffice afdelingen die bijvoorbeeld nieuwe producten ontwikkelen of screening van klanten doen.
Verder:
•    Werk je aan specifieke aandachtgebieden en bent daardoor breed inzetbaar
•    Je ontwikkeld je op kennis gebied op veel verschillende non-financial riskthema’s 
•    Je volgt de ontwikkelingen op risico gebied wereldwijd actief

Werkomgeving

De afdeling process en control waar je als trainee Non-Financial risk specialist komt te werken bestaat uit ongeveer 100 ervaren professionals. Een afdeling waar voortdurend de beste manier van werken wordt uitgevonden en waar vaardigheden van medewerkers worden benut en het gebruik van talenten wordt gemaximaliseerd. We vinden eenduidigheid  in risicomanagement erg belangrijk. 

We hebben een open en informele sfeer waarin we graag worden uitgedaagd. 

We werken hybride. Dat betekent dat jij werkt daar waar je het beste je werk kan doen. Dat zal de ene keer op kantoor zijn en een andere keer vanuit huis.

Traineeship

Tijdens het traineeship ontdek je in 18 maanden wat werken bij de bank jou kan bieden. We leiden je op voor je eerste functie en geven je de ruimte om een stevige basis te ontwikkelen voor je verdere loopbaan. Dit doen wij door het bieden van verschillende elementen in het traineeship zoals masterclasses, rotaties en opdrachten. Zo bouw je binnen no-time een netwerk op en leer je de bank nog beter kennen.                                     
Je werkt actief aan het vergroten van je vakinhoudelijke kennis en volgt een opleidingsprogramma zodat jij optimaal je werk kan doen. Aanvullend bieden we je de unieke kans om het Boost Your Growth-programma van The School of Life te volgen, waar je aan de slag gaat met het ontwikkelen van jouw persoonlijk leiderschap. Door middel van opdrachten krijg je inzicht in jezelf als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor voor je klaar om jou te begeleiden en te coachen. Na het traineeship stroom je uit in dezelfde functie en bij hetzelfde team. 

Je profiel

Als Trainee Non-Financial risk Specialist heb je affiniteit met risico’s. Je bent analytisch en ook in staat om goed te communiceren met collega’s. Je bent niet bang om verantwoordelijkheid te nemen en organiseert je eigen werk. Je hebt aandacht voor de ideeën en bezwaren van je collega’s. Je draagt positief bij aan je team en je bent bereid je aan te passen voor de teamprestatie.
Verder herken jij je in de volgende punten:

·    Je hebt recent een hbo- of wo-opleiding afgerond, bij voorkeur Economie, Bedrijfskunde, Sustainability, Rechten of Finance
·    Je hebt maximaal twee jaar werkervaring
·    Je hebt een actieve houding en kan goed reflecteren
·    Je bent leergierig en je maakt je complexe onderwerpen snel eigen 
·    Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
Uiteraard hoef jij niet over elke vaardigheid uit het beschreven profiel te beschikken. Juist de potentie om vaardigheden te ontwikkelen is wat jouw talent zichtbaar maakt tijdens het traineeship.  

Wij bieden

Een plek op een dynamische afdeling. Waar je de ruimte krijgt om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en te groeien – zowel persoonlijk als professioneel. Bijvoorbeeld met je jaarlijkse ontwikkelbudget van €1.000,- en ons vitaliteitsprogramma.
•    Een 36-urige werkweek met een marktconform salaris vanaf €3500,- per maand
•    Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
•    Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling 

Selectieproces

Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:

Reageer vóór 20 mei op deze vacature. Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor de selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor. 

Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Personal & Business Banking Traineeship. 

Vragen?

Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag
Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden. 
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Wouter van Kouwen.
Wouter.van.kouwen@nl.abnamro.com

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.